Ange ett värde
  • Netherlands
    • Dutch
    • English
  • United Kingdom
    • English

Vanliga frågor

Jag såg er trailer ute på vägen köra på ett farligt sätt, och jag vill anmäla ett klagomål.

 Vi beklagar all vårdslöshet i trafiken där våra trailrar är inblandade. Hos oss på TIP Trailer Services hanterar vi en vagnpark på över 68 000 ledade trailrar som vi leasar ut, hyr ut och säljer till logistik- och transportföretag över hela Europa. Som leasing- och hyresföretag kör vi inte dessa fordon själva. Det är våra kunder som använder fordonen varje dag på vägen.
Vi tar dock dessa klagomål extremt allvarligt och vi kan försäkra dig om att vi gör allt vi kan för att säkerställa att våra fordon används tryggt, lagligt och ansvarsfullt på ett socialt acceptabla sätt inom lagens gränser.

Er trailer är felparkerad/på min egendom och jag vill göra en anmälan.

 Vi beklagar alla incidenter där våra trailrar är inblandade. Hos oss på TIP Trailer Services hanterar vi en vagnpark på över 68 000 ledade trailrar som vi leasar ut, hyr ut och säljer till logistik- och transportföretag över hela Europa. Som leasing- och hyresföretag kör vi inte dessa fordon själva. Det är våra kunder som använder fordonen varje dag på vägen.
Vi tar klagomål sådana som dina extremt allvarligt och vi kan försäkra dig om att vi gör allt vi kan för att säkerställa att våra fordon används tryggt, lagligt och ansvarsfullt på ett socialt acceptabla sätt inom lagens gränser.

Vem kan jag kontakta om försäkringsanspråk relaterat till en incident?

Vi hanterar försäkringsärenden på lokal nivå. Kontakta vår kundtjänst så tar vi hand om din förfrågan.

Vårt företag vill samarbeta med TIP.

Vi är alltid intresserade av nya affärsmöjligheter. Kontakta oss så vi kan diskutera alternativen.

Jag råkade ut för en olycka med ett av era fordon. Vem ska jag informera om detta?

Kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig.

Var kan jag anmäla ett allmänt klagomål?

Vi försöker konstant förbättra våra tjänster. Låt os veta om du har några klagomål.

Var kan jag söka jobb hos TIP?

Besök vår webbsida karriär.

Jag är mekaniker och söker jobb. Kan jag söka till TIP?

Ja, vi söker alltid mekaniker på de flesta av våra platser. Du kan hitta lediga tjänster här. Om du inte hittar en vakans i ditt område, kontakta oss så ser vi till att din ansökan förmedlas till vår personalavdelning.

Jag är lastbilsförare och söker jobb. Kan jag söka till TIP?

Som leasing- och hyresföretag av trailrar anställer vi inte lastbilsförare.

Vi är ett företag som gör förundersökningar inför anställningar och utför gallringar på uppdrag av en av våra kunder angående en av era tidigare anställda. Vem kan vi kontakta?

Kontakta vår personalavdelning.

Vem kan jag kontakta om utestående fordringar?

Besök vår kontaktsida.

Vem kan jag kontakta angående våra obetalda fakturor?

Besök vår kontaktsida.

Jag skulle vilja ha en originalfaktura. Var kan jag hitta den?

Vi har sänt er en e-faktura eller en faktura via post till er ekonomiavdelning. Kontakta vår kundservice i ditt område om du har några frågor.

Kan ni tillhandahålla alla uppgifter om TIP:s IBAN/bank?

Vänligen kontakta oss med din förfrågan.

Vem kan jag kontakta om en ekonomirelaterad fråga?

Besök vår kontaktsida.

Kan jag få en kopia av en faktura?

Kontakta oss med din förfrågan.

Var kan jag ändra mina bankuppgifter?

Kontakta oss med din förfrågan.

Var kan jag ändra mitt företags faktureringsadress?

Kontakta oss med din förfrågan.

Jag mottog böter från TIP. Vad måste jag göra?

Som ägare av fordonen får TIP böterna och skickar dem vidare till kunderna. Vi behandlar dem för er räkning och ber er snällt att ersätta oss inom den stipulerade tiden.

Jag söker efter en specifik trailer men jag kunde inte hitta den på er webbsida. Har ni fler trailers tillgängliga för försäljning?

Ja, vi fler trailers tillgängliga för försäljning. Vi har sannolikt exakt det du söker! Var god kontakta oss så hjälper vi dig med din förfrågan.

Är det möjligt att leverera trailers till en annan plats?

Ja, vi kan leverera trailers nästan överallt. Du kan begära en leveransoffert.

Vad är priset för leverans av trailern till hamnen?

Priserna beror på var trailern finns och till vilken hamn du vill ha den levererad. Du kan skicka all information till oss och vi kommer att ge dig bästa tillgängliga lösning.

Kan ni skicka fler bilder på trailern?

Ja, vi kan skicka fler bilder på trailern på begäran.

Jag söker efter trailers för export. Är det möjligt?

Vi exporterar våra semi-trailers över hela världen. Var god kontakta oss så hjälper vi dig med din förfrågan.

Jag vill hyra/leasa en trailer. Vem ska jag kontakta?

Gå till vårt företags webbsida där du kommer att hitta all nödvändig information och kontaktuppgifter. Länk: www.tip-global.com

Är de trailers ni erbjuder fortfarande i gott skick?

Alla våra trailers är underhållna på våra TIP-verkstäder. Vi har ett nätverk av verkstäder över hela Europa. Vi kan förse dig med noggranna uppgifter om skicket för var och en av våra trailrar.

Hur vet jag om en trailer jag såg på TIP Used fortfarande är tillgänglig?

Alla trailrar som presenteras på vår webbsida är till salu. Oroa dig inte om vi redan har erbjudit fordonet till en annan kund. Vi har ett brett urval av olika trailrar med samma specifikationer tillgängliga inom Europa. 

Hur många fordon har ni med samma specifikationer?

Normalt har vi många av exakt samma trailrar, men på webbsidan ser du bara en. Kontakta oss om du behöver flera trailrar med samma specifikationer så ger vi dig det bästa erbjudandet.

Vilka är betalningsvillkoren?

Vi arbetar med direktbetalning: trailrar måste betalas före leverans. Betalningsvillkor kan överenskommas med våra lokala försäljare.

Är priserna brutto eller netto?

Alla priser som visas på denna webbsida är exklusive moms (nettopriser). Lokal moms tillkommer på köpet.

Jag är en handlare. Kan jag få grossistpriser?

Var god kontakta oss så skickar vi dig grossistprislistor.

Jag vill köpa trailers och modifiera/underhålla/utföra service på dem. Kan ni hjälpa mig med det?

På TIP erbjuder vi trailers som de är, men vi kan hjälpa dig med modifieringar/underhåll och annan service av trailrarna i våra egna verkstäder runt om i Europa.

Erbjuder ni garanti på era trailers?

Nej, våra trailers säljs i de flesta fall i befintligt skick.

Får jag prova en trailer före köpet?

Ja, du kan hyra den innan du köper den.

Var kan jag komma och titta på era trailers?

Du kan hitta våra bästa erbjudanden här eller också kan du besöka oss på en av våra parkeringsplatser: https://www.tipeurope.com/about-us/tip-trailer-service-points

Jag skulle vilja köpa trailerdelar. Erbjuder ni sådana?

Ja, du kan köpa trailerdelar från våra egna verkstäder.

Jag hittade inte svaret på min fråga här.

Kontakta oss så återkommer vi så snart det är möjligt.

Hur går proceduren till för att ändra fordonets ägare om jag köper ett TIP-fordon?

Varje land har olika procedurer för överförande av äganderätten till ett fordon. Fråga gärna våra försäljare om vilken standardprocedur som gäller i det land du köpte fordonet.

Vilken typ av underhåll tillhandahåller ni?

Vi erbjuder en rad tjänster som förbättrar prestationen hos er vagnpark, samt minskar driftskostnader och gör er verksamhet mer rörlig och lönande. Utöver underhåll sköter vi också reparation av skador på er trailer.

Kan ni reparera min utrustning på plats?

Ja, vi har en full uppsättning av mobila serviceenheter för att göra service på plats.

Vad är kostnaden för TIP:s underhållsservice?

Tala om för oss vad du behöver så skickar vi en offert.

Jag vill boka en tid för att reparera min trailer.

Boka en tid på någon av våra verkstäder.

Jag har min egna vagnpark av trailrar/en trailer som behöver repareras. Kan jag göra det på TIP:s verkstäder?

Ja, vi är specialiserade på underhåll av semi-trailrar och annan utrustning. Boka en tid på någon av våra verkstäder.

Får jag ett servicemeddelande om jag leasar trailrar av TIP?

Ja, du får servicemeddelanden, om du inte har valt att själv ansvara för servicen.

Är det möjligt att få vägassistans för min egen utrustning?

Vägassistans ingår i de flesta av våra hyres-, leasing- och underhållsavtal. Om du bara vill ha ett vägassistansavtal utan underhåll för din egna vagnpark, är även det möjligt. Var god kontakta oss för en anpassad offert.

Var kan jag hitta TIP:s verkstäder?

Vi har mer än 80 verkstäder runt om i Europa. Du kan hitta platserna nära dig på vår platskarta, eller så kan du boka en tid för underhåll på en av våra verkstäder.

Vilka öppettider har verkstäderna?

För att hitta öppettiderna på våra verkstäder använder du vår platskarta.

Vad ingår i avtalet för full service?

Full service innefattar service, däckbyte, byte av axlar och bromsdelar, byte av kyldelar, byte av andra delar, vägassistans och reparationer.

Vilken typ av däckfabrikat använder ni?

Vår utvalda leverantör är Goodyear. Utöver det har vi ett stort urval av andra däckmärken.

Hur lång tid tar det att utföra service på en trailer?

Vi strävar efter att ha din utrustning klar för hämtning inom en arbetsdag.

Säljer ni reservdelar?

Det gör vi på alla våra verkstäder förutom i Storbritannien.

Reparerar ni lastbilar?

Ja, vi har utbildade mekaniker i alla regioner. Vi har reparationsservice av lastbilar över hela Storbritannien, Norden och Centraleuropa såväl som i Maasdijk, Breda, Tiel, Amsterdam och Ommen i Benelux-länderna.

Har ni bromstest?

Ja. Vi har den servicen i alla verkstäder i Storbritannien, Benelux-länderna, Centraleuropa och på de flesta platser i Norden (Aarhus, Taastrup, Hirtshals, Helsingborg, Oslo, Stavanger, Kerava, Hamina, Jyvaskyla)

Utför ni svetsning av aluminium?

Ja. Vi har denna service i alla TIP:s verkstäder i Benelux-länderna och Centraleuropa, såväl som i Norden (förutom Aarhus) samt även i filialen Simonswood i Storbritannien.

Har ni tvättstationer?

Ja, de flesta av våra verkstäder har tvättlokaler

Kan ni byta däck på mina fordon?

Ja, i Storbritannien och Norden finns vår däckpartner nära våra verkstäder, i Benelux-länderna har vi denna service i Waalhaven, Venlo och Botlek, i Centraleuropa har vi den i Halle och Rheda-Wiedenbrück

Jag skulle vilja ha underhåll av däck på min ADR-utrustning. Är det möjligt?

Ja, i Storbritannien och Norden finns vår däckpartner nära våra verkstäder, i Benelux-länderna har vi denna service i Waalhaven, Venlo och Botlek, i Centraleuropa har vi den i Halle och Rheda-Wiedenbrück

Utför ni underhåll av kylbilar?

Ja, vår kylpartner ligger nära alla våra verkstäder i Storbritannien och Benelux. I Norden har vi denna service på följande platser: Padborg, Taulov, Taastrup, Hirtshals, Helsingborg, Jönköping, Göteborg, Säve, Oslo, Vestby, Stavanger. Vi har inte denna service i Centraleuropa.

I vilka länder erbjuder ni tjänster?

Se vår karta för att hitta servicekontor i närheten av din ort.

Kan ni skicka ytterligare information om en specifik typ av utrustning?

Det mesta av informationen finns på vår utrustningssida. Låt oss veta om du behöver ytterligare information, så kontaktar vi dig så snart det är möjligt.

Vad är hyra?

Om du vill hyra något från våran flotta under en kortare tid än 12 månander betraktas det som hyra. Om du önskar att hyra längre än 12 månader, ber vi dig titta på våra leasingalternativ.

Går alla typer av utrustning på er webbsida att leasa i mitt land?

Ja, alla typer av utrustning som presenteras under utrustning är tillgängliga för leasing.

Jag kunde inte hitta TIP i mitt land. Kan jag ändå hyra utrustning av TIP?

Om du är belägen utanför våra serviceplatser, är det ibland möjligt att hyra en utrustning och hämta den på en annan plats. På vår platskarta kan du hitta var vi finns närmast dig, eller det land där du vill hyra, samt där du kan kontakta oss och diskutera alternativen.

Jag vill hyra en trailer/tankbil eller annan typ av utrustning. Vad är första steget?

Förklara för oss vad du söker, så förser vi dig med ett passande erbjudande.

Vilka typer av fordon har ni i er flotta?

Vi har en omfattande trailerflotta. De flesta trailers visas här. Om du skickar in en offertbegäran, kommer vi att hjälpa dig med din förfrågan. 

 

Kan jag hyra en trailer som är högre än 4,0 meter?

Ja, om det finns sådant material tillgängligt. Annar ber vi dig kontakta oss med en offertbegäran, så kommer vi hjälpa dig.

Vad är hyreskostnaden per dag/vecka/månad och vilka är betalningsvillkoren?

Det beror på vilken typ av trailer du behöver. Skicka en offertbegäran så återkommer vi till dig med det mest attraktiva erbjudandet.

Var kan jag hämta min hyrda utrustning?

Platsen där du hämtar din hyrda utrustning anges i hyresavtalet. Se vår platskarta där alla TIP finns.

Var kan jag lämna min hyrda utrustning?

Enligt standardvillkoren ska du lämna utrustningen på samma plats som du hämtade den. Vi kan på begäran göra undantag, men det kan tillkomma en extra kostnad. Kontakta er kundkontoansvarige på TIP i det fallet.

Kan ni tillhandahålla en översikt av de tjänster som ingår i hyresavtalet?

För alla hyror kortare än 365 dagar ingår full service, vilket omfattar service, däckbyte, byte av axlar och bromsdelar, byte av kyldelar, byte av andra delar samt vägassistans. Detaljer om underhållsdelar finns i standardbestämmelserna och -villkoren, vilka är en integrerad del av ett avtal och läggs till alla nya avtal. Vi kan även skicka dem på begäran.

Hur lång tid tar det att utforma ett hyresavtal?

Om du ännu inte har ett konto i vårt system, kan du komplettera din profil genom några få steg . Starta processen genom att skicka in din offertbegäran.

I vilka länder erbjuder ni tjänster?

Se vår karta för att hitta servicekontor i närheten av din ort.

Vad är leasing?

Om du vill hyra en trailer, tankbil eller annan typ av utrustning under en längre tid än 12 månader betraktas det som leasing. Om du önskar hyra kortare än 12 månader, ber vi dig titta på våra hyresalternativ.

Går alla typer av utrustning på er webbsida att leasa i mitt land?

Ja, alla typer av utrustning som presenteras under utrustning är tillgängliga för leasing.

Kan ni tillhandahålla en översikt över tjänster som ingår i leasingavtalet?

Flera servicealternativ kan väljas för all leasing på 12 månader eller längre. Om du väljer full service ingår service, däckbyte, byte av axlar och bromsdelar, byte av kyldelar, byte av andra delar samt vägassistans. Detaljer om underhållsdelar finns i standardbestämmelserna och -villkoren, vilka är en integrerad del av ett avtal och läggs till alla nya avtal. Vi kan även skicka dem på begäran.

Vilka är leasingvillkoren?

Vi har standardbestämmelser och villkor. De är en integrerad del av ett kontrakt och läggs till varje nytt kontrakt. Vi kan även skicka dem på begäran.

Vilka typer av fordon har ni i er flotta?

Vi har en omfattande trailerflotta. De flesta trailers visas här. Om du skickar in en offertbegäran, kommer vi att hjälpa dig med din förfrågan. 

 

Vilka är villkoren för retur av hyrd utrustning?

Kontrollera våra villkor för rimligt slitage (Fair Wear & Tear).

Var kan jag hämta min hyrda utrustning?

Platsen där du hämtar din hyrda utrustning anges i hyresavtalet. Se vår platskarta där alla TIP finns.

Var kan jag lämna min hyrda utrustning?

Enligt standardvillkoren ska du lämna utrustningen på samma plats som du hämtade den. Vi kan på begäran göra undantag, men det kan tillkomma en extra kostnad. Kontakta er kundkontoansvarige på TIP i det fallet.

Kan ni skicka ytterligare information om en specifik typ av utrustning?

Det mesta av informationen finns på vår utrustningssida. Låt oss veta om du behöver ytterligare information, så kontaktar vi dig så snart det är möjligt.

Hur lång tid tar det att utforma ett leasingavtal?

Om du ännu inte har ett konto i vårt system, kan du komplettera din profil genom några få steg . Starta processen genom att skicka in din offertbegäran.

Something went wrong. Please try again.